środa, 25 czerwca 2014

Wegańskie batoniki, które uzależniają.


Kto lubi batoniki czekoladowe, wypchane po brzegi orzechami i suszonymi owocami? Ja na pewno!
Oto przepis na wegańskie batony zdrowe, pyszne i bez pieczenia.

- 1 szklanka uprażonych i zmielonych nasion słonecznika,
- 1/2 szklanki uprażonego i zmielonego sezamu,
-1/2 szklanki uprażonego i zmielonego siemienia lnianego,
- jeden dojrzały banan,
- garść orzechów włoskich,
- garść orzechów laskowych,
- garść daktyli,
- garść rodzynek,
- 2 łyżki oleju kokosowego,
- 100g czekolady (bezmlecznej, jeżeli batony mają być wegańskie)
- szczypta soli.

Słonecznik, sezam oraz siemię uprażyłam na patelni, następnie zmiksowałam. Orzechy posiekałam na drobno, a daktyle i rodzynki pokroiłam. Wszystko wymieszałam w dużej misce. Olej kokosowy wraz z czekoladą stopiłam w rondelku i wlałam do miski z suchymi produktami. Dodałam szczyptę soli i całość dokładnie wymieszałam, a później wyłożyłam na blaszkę (keksówkę 22cm x 8cm) wyłożoną pergaminem (pergamin ułożyłam z dużymi zapasami, żeby łatwo było wyjąć masę). Całość mocno ubiłam i wyrównałam wałeczkiem. Blaszkę zostawiłam na całą noc w lodówce. Na drugi dzień pokroiłam i zjadłam (Batony przechowujemy w lodówce.)


Brak komentarzy: