środa, 30 lipca 2014

Kokosowe placki pod brzoskwiniową pierzyną.

Kokosowe placki pod brzoskwiniową pierzyną.
Upał niemiłosierny, a w takie dni trudno stać przy piekarniku lub garnku. Wytrwałości starczyło mi tylko na usmażenie placków kokosowych ;) Placuchy ubrałam w pierzynę z sera białego i brzoskwiń z miętą i cynamonem. Placki zostały zjedzone na zimno.
Potrzebne:
- pół szklanki mąki kokosowej,
- pół szklanki mąki ryżowej,
- pół szklanki skrobii kukurydzianej,
- 2 jaja,
- 300 ml mleczka sojowego (u mnie o smaku kokosowym),
- szczypta soli,
- woda mineralna gazowana - minimum szklanka.

Pierzyna brzoskwiniowa:
- kostka białego twrogu dobrej jakości,
- pół szklanki naturalnego jogurtu,
- kilka brzoskwiń,
- kilka litków świeżej mięty,
- ksylitol do smaku,
- cynamon do smaku.

Mąki, jaja, mleczko sojowe i sól mieszamy a następnie wlewamy wodę gazowaną. Dodajemy tyle wody, żeby uzyskać gęstość ciasta naleśnikowego. Musimy pamiętać, że mąka kokosowa pije wodę jak SMOK ;) Na rozgrzanej patelni smażymy placki z jednej i drugiej strony. Oleju do smażenia minimum, ja w zasadzie dałam tylko na początku, ale zależy jaką kto ma patelnię ;)
Twaróg połączyć z jogurtem, potem z ksylitolem. Sprawdzić czy masa jest wystarczająco słodka, dodać posiekaną miętę, szczyptę cynamonu i na końcu dołożyć pokrojone w kostkę brzoskwinie.
Wymieszać i dekorować placki. Prosty i szybki słodki obiad albo deser ;)




Brak komentarzy: