poniedziałek, 14 lipca 2014

Chłodnik z pieczonych pomidorów i cukinii.

Cierpię na chroniczny brak czasu. Mam tyle pomysłów i nie mam kiedy ich wypróbować. Zazwyczaj wybieram te najprostsze i nie wymagające poświęcenia im dużej ilości cennego czasu. Oto przepis na chłodnik, który jest prosty w wykonaniu i zaskakujący w jedzeniu. Aksamitny, gęsty z przedzierającą się z za pieczonych pomidorów nutką papryki. Ja jestem zachwycona ;)

Przepis:
- 3 duże dojrzałe pomidory malinowe,
- 1 cukinia (u mnie żółta) ok 30cm,
- połowa dużej czerwonej papryki,
- 1 litr kefiru,
- sól, pieprz,
- szczypta ostrej papryki,
- 2 łyżki oleju słonecznikowego,
- ząbek czosnku

Pomidory, cukinię oraz paprykę kroimy na średniej grubości plastry. Układamy na blasze wyłożonej pergaminem i skrapiamy olejem oraz solą, pieprzem i papryką. Blachę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 30m (u mnie termoobieg). Po upieczeniu czekamy aż warzywa ostygną i dalej: miksujemy je z kefirem oraz dwiema łyżkami oleju i czosnkiem. Doprawiamy do smaku.
Szybko, pysznie i zdrowo ;)


Brak komentarzy: